Tags: nieuws uit Eindhoven, Gossip, Horeca nieuws, horeca

NO-SHOW NA RESEVERING FUNEST!

Hold your horses! Dit wist je niet... 

Wanneer we een tafel reserveren en niet op komen dagen, noemen we dat in de horecabranche een NO SHOW en deze kosten de horeca €1800,- per maand, aldus Misset Horeca. 

"Het is irritant, storend, demotiverend en het zorgt ook voor flinke financiële schade: no shows. Sinds 2015 is het met dik 30 procent toegenomen in het hogere segment, blijkt uit onderzoek van Misset Horeca. Gemiddeld lopen ondernemers 1800 omzet per maand mis," -Misset Horeca. 

NO SHOW = NO GO

No shows hebben dus ook echt consequenties, voor de toch al zwaar getroffen branche. Toen de restaurants na de eerste lockdown weer open gingen, reserveerden we massaal tafeltjes en bleven er treurig ook genoeg mensen massaal thuis, of schoven bij de buren aan. Zie je het voor je; ondernemers met man en macht handjes en krachten werven, eindelijk ready to rumble en dan NO SHOWS! Horror en echt een dikke NO GO guys.

Onbeschoft en ook niet zonder consequenties

gok eens mee, just for fun; hoeveel omzet denk je dat een tafel van 4 personen voor een horeca ondernemer op kan brengen als deze bezet is? En wat als deze tafel niet bezet is, want een no show constateer je pas als iemand op het moment zelf niet op komt dagen. 

Bijvoorbeeld: ik reserveer een tafel om 20:00 uur bij restaurant X, dit restaurant houdt keurig de tafel vrij tot 20:30, want 'een beetje vertraging is niet zo vreemd in de horeca'. Na 20:30 uur komen er heus niet zoveel gasten nog even spontaan, zonder reservering kijken of ze nog terecht kunnen. We plannen voortaan tijdig! Niet voor niets, in hartje centrum zit nu eenmaal bijna alles tijdig vol. 

Geen handjes = geen tafels

Omdat er een chronisch en groot tekort is aan horecapersoneel, kunnen niet alle restaurants op volle kracht vooruit. Ze passen hun openingstijden aan, om het beetje personeel wat er wel is tijdig en genoeg rust te gunnen. Ze nemen minder reserveringen aan, omdat ze nou eenmaal niet genoeg personeel hebben en dus niet de gewenste service/kwaliteit kunnen leveren...

En dan komen 'we' gewoon even niet opdagen! 

Hoe te voorkomen? Simpel, bel de zaak dat je niet kunt komen, dan kunnen ze nog gasten van de wachtlijst benaderen en blij maken óf op het moment zelf nog gasten 'jouw' tafel toezeggen. Doen jongens! Niet meer doen dus, doet!