Een online clubhuis, ook voor de horeca.

Online trends en toepassingen, niet voor iedereen weggelegd. En een vak apart, een vak waar wij ons graag door laten verleiden en verrassen, want wat blijkt… het versterkt enorm!

Dinsdagavond… Geen sportclub is open, niet dat ik die graag bezoek maar goed, wel irritant dat de keuze nu door een ander gemaakt is. Net op het moment dat ik wel echt een keer naar de sportclub wilde…

Dan een andere club… Het alternatief? Netflix en muf voor me uitkijken, het komt me echt mijn strot uit. Ik ben Netflix moe, bestaat dat al als officiële ziekte? Zo niet, dan mag het van mij erkend worden.

Maar wat dan?

Jeroen Veldkamp inspireerde mij wederom met een nieuwe trend: Clubhouse. Ik zag het al voorbij komen, maar voel op de een of andere manier bij alles wat nieuw is een blokkade. En nee, niet met nieuwe horeca zaken, daar sprint ik normaal gesproken direct naar toe. Maar… tromgeroffel: DAT KAN NU NIET.

OMDENKEN! Nie mauwen maar bouwen.

Dat is Jeroen’s motto. Al slaan ze alle ramen uit je gloednieuwe toko, door moet je. Liever met een lach en nog liever samen. Dus: ‘Jeroentje pakt gewoon de draad weer op’. Zoals altijd, want dat doet hij. Jeroen Veldkamp host met regelmaat een Clubhouse sessie. Wat dat is kan je zelf googlen. Wat Jeroen doet, wil ik proberen te verwoorden.

Waar hij in normale tijden trends naar Eindhoven haalt of voor bezoekers van Eindhoven trends uitlicht tijdens tours doet ie dat nu gewoon ‘ff’kes online. Ik zie in luttele seconden dat ik spontaan een koffie sessie doe waar Iris Kranenburg van Entree Magazine zelfs aangeschoven is. Het moet niet gekker worden, iemand lijkt een ver van je bed show en plots anno 2021 ‘schuiven we gezellig even bij elkaar op de bank’ zonder fysiek contact of gevoel van privacy schending. Niemand die ziet dat ik er echt in een te gênant k(l)offie pekske bij hang.

Enfin, de koffieshow: De Koffiebar mist jou, wat mis jij?

Dat is de naam van de ‘room’ waar ik stiekem aanschuif. Grardie (Lebkov), Hans (Kaldi Koffie), Onno (Stooker), Wibe (Happy Tosti), Wobbe (Anne en Max) en Jasper (Coffeecompany) zijn aan het woord tijdens deze sessie. Jeroen host (dat wil zeggen, houdt de boel aan de gang met kritische vragen. Of ja kritisch, vragen waar ik als luisteraar antwoord op wil.)

Jasper oprichter van Coffeecompany praat openhartig over zijn bedrijf, de pandemie en de veranderingen die daarbij komen kijken Alsof ik Jasper in normale setting aan tafel zou krijgen – hell no my friends.
Het gaat over het gedrag van de gast, het mee moeten bewegen met het nieuwe normaal, over sterke koffie, uitgesproken wensen, over kwaliteit en ambities. Over dat wat een schot in de roos bleek: “als Coffeecompany weer in de keukenkastjes staan”.

Clubhouse

En net als je denkt, waar gaat dit gesprek naartoe … komt de volgende interessante vraag

Is er iemand met nieuwe productgroepen aan het scharrelen?
Jeroen zelf is ‘ineens’ verzot op bouillon, maar beproeft dat nu nog als complex. (Ik weet wel beter, als hij iets in zijn kop heeft… Eindje maak je maar klaar voor de bouillon trend, want die laat Jeroen geheid overwaaien). Enfin hij is benieuwd wie er aan het experimenteren is met nieuwe producten. Wibbe meldt zich, dat wil zeggen ‘steekt zijn virtuele handje omhoog’ en verteld dat ze bezig zijn met een koffiebroodje. Interessant! Gewoon een simpel broodje met een maatschappelijk verhaal. Verloren goed dat terug moet komen. More to come… en hopelijk ook in Eindhoven.

Ik zeg: meer Clubhouse meetings door en voor horeca ondernemers, voor bourgondische fanaten like me die de tijd een beetje willen doden, zonder als dom ding op de bank niet slimmer te worden en niet bij de tijd én trend te kunnen blijven.

Dus heb jij voor ons de must follow tip voor Clubhouse meetings waar wij happy van gaan worden? Let us know. En nee, wij ambiëren niet om een Eindhovens Rondje Clubhouse op te richten. Ik ben te plat, direct en Brabants om aan te horen. Laat mij maar eten. Dat kan ik beter.

Toch liever gewoon Netflixen? Check dan snel deze smakelijke kijklijst.

You May Also Like